Manuele therapie

Maak direct online een afspraak voor een intake en behandeling!
Maak online een afspraak
manuele therapie fysio 4 den bosch
nek rug manuele therapeut - fysio 4 denbosch
manueel therapeut fysio 4 den bosch
Wat is manuele therapie?

Een fysiotherapeut die na zijn opleiding aanvullend een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd, mag zich manueel therapeut noemen. Deze therapeut richt zich enerzijds op het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds op houding en bewegingen door deze te verbeteren. Daarnaast gebruikt hij – met zijn handen – een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast. De effecten hiervan zijn vaak direct merkbaar: u voelt namelijk een toename van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Het behandelprogramma bestaat ook uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen.

Wanneer maakt u een afspraak bij een manueel therapeut?

Manuele therapie kan uitkomst bieden als u een gewricht slecht kunt bewegen, of daar pijn bij hebt. De effecten zijn vaak direct na de behandeling merkbaar: gewrichten functioneren beter en bewegen gaat gemakkelijker.

Voorbeelden van klachten die een manueel therapeut kan behandelen:
  • Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen.
  • Hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn.
  • Hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom.
  • Nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen.
  • Duizeligheid bij het bewegen van de nek.
  • Kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten.
  • Bewegingsklachten die bij de fysiotherapeut geen verbetering brengt.

Tijdens het onderzoek bij de eerste afspraak zal blijken hoe uw specifieke klacht verholpen kan worden waardoor u dus gelijk duidelijkheid heeft over de verdere behandeling.

Manueel therapeut is een wettelijk beschermde titel. De beroepsgroep wordt vertegenwoordigd door de NVMT. Om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen vindt jaarlijks verplichte her- en bijscholing plaats. Dit wordt bijgehouden in een register, namelijk het CKR (centraal kwaliteitsregister).

Onze therapeuten Victor Lautenschutz, Kim Beekman en Lotte Lafeber hebben hun studie Manuele Therapie afgerond en zij helpen u graag verder.

Behandeling manuele therapie

Heeft u een klacht en denkt u dat manuele therapie hierbij kan helpen. Neem dan contact op met onze praktijk door te bellen naar: 073 614 05 05 of mail naar info@fysio4denbosch.nl.